зно-2017


Тестові завдання для ДПА відповідатимуть рівню стандарту

     21 вересня відбулася прес-конференція щодо особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації у 2017 році. Директор Українського центру оцінювання якості освіти розповів про новації, які необхідно знати майбутнім випускникам, готуючись до тестування в наступному році.

Директор Вадим Карандій зазначив, що завдання сертифікаційних робіт з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії та російської мови укладатимуть на основі програм зовнішнього незалежного оцінювання, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 3 лютого 2016 року № 77. Завдання сертифікаційних робіт з іноземних мов у 2017 році буде укладено відповідно до програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 01 жовтня 2014 року № 1121.Такий вид мовленнєвої діяльності, як розуміння мови на слух (аудіювання), не перевірятиметься. «Це пов’язано з тим, – пояснив директор, – що за результатами цьогорічної апробації дворівневих предметних тестів з іноземних мов – В1 та В2, проведеної Українським центром оцінювання якості освіти у квітні, стало зрозуміло, що доцільно скоригувати складність тестових завдань, додатково вивчити новий формат завдань на аудіювання та структуру тесту загалом, – а для цього необхідно провести додаткові підготовчі роботи. Як і в попередні роки, під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов у 2017 році оцінюватимуться комунікативні уміння таких видів мовленнєвої діяльності, як читання та письмо». Ознайомитися з відповідними програмами можна на сайті Українського центру оцінювання якості освіти в розділі «Підготовка до ЗНО-2017».

Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників загальноосвітніх навчальних закладів, яка у 2017 році відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання, зараховуватимуться результати виконання всіх або частини завдань сертифікаційної роботи, що залежить від конкретного навчального предмета. Наприклад, сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також історії України міститимуть субтест, за результатами виконання якого, випускники загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року отримають оцінки за державну підсумкову атестацію. Для української мови – це завдання частин «Українська мова» і «Власне висловлення», для історії України – «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.».

Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників 2017 року з іноземних мов, а також з математики, зараховуватиметься частина завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання. Щодо інших навчальних предметів: російської мови, географії, хімії, фізики, біології, – то оцінка за державну підсумкову атестацію визначатиметься за результатами виконання всієї сертифікаційної роботи. Згодом на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти буде розміщено характеристики сертифікаційних робіт, і кожен охочий зможе ознайомитися із структурою тестів детальніше.

Також директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій наголосив, що тестові завдання для перевірки навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року буде укладено за програмами, які орієнтовані на рівень стандарту.

Повний запис прес-конференції можна переглянути на сайті офіційного порталу «Педагогічна преса».


 У 2017 році результати ЗНО із трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінка за ДПА

   Набув чинності наказ Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2016 року № 889 «Деякі питання проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», який врегульовує основні питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.

Наступного року учасники проходитимуть зовнішнє незалежне оцінювання з 12 навчальних предметів: української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської та французької мов. Кожен зареєстрований учасник матиме право виконати сертифікаційні роботи не більше ніж із чотирьох навчальних предметів.

Ураховано пропозиції освітян щодо розмежування в часі закінчення навчального року та проведення зовнішнього незалежного оцінювання – у 2017 році тестування розпочнеться 23 травня і триватиме до 15 липня.

Результати зовнішнього незалежного оцінювання із трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінки за державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року. Так, майбутні випускники складатимуть українську мову і літературу (українську мову), математику або історію України (період XX - початок XXI століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника.

 


Критерії оцінювання завдань відкритого типу на ЗНО - 2017 

У 2017 році одними з найважливіших завдань тестів ЗНО залишаються відкриті тестові завдання з розгорнутою відповіддю. Такі завдання включені до тестів з української мови та літератури, іноземних (англійська, німецька, французька, іспанська) та російської мов, а також математики. У мовних тестах це завдання полягає у написанні власного висловлення. У тесті з математики передбачається розв’язування задач. Оцінювання та нарахування балів за виконання зазначених завдань здійснюється під час перевірки бланків відповідей «Б» екзаменаторами відповідно до Схем оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю, що ухвалені Українським центром оцінювання якості освітиПід час оцінювання завдань відкритого типу враховуються наступні складові: логічність, послідовність, структурованість та зв’язність викладу, змістове наповнення. Крім того, для мовних тестів враховується грамотність, а також лексична, граматична та стилістична довершеність. Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю з української мови складається з основи (умови завдання) та передбачає створення учасником ЗНО власного аргументованого висловлення на дискусійну тему. Максимально можлива кількість балів за таке завдання – 20. Перевірка висловлення здійснюється за 6 основними критеріями. Ознайомитися з критеріями оцінювання завдання відкритого типу з української мови можна за посиланням. 


Випускники складуть тест з української мови 23 травня

23 травня 2017 року всі випускники одинадцятих класів складатимуть тест зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури. Результати тесту також будуть враховуватися, як державна підсумкова атестація з цього предмета. Читати далі...


Рекомендації учням щодо проходження ЗНО

Для того щоб ви могли впевнено впоратися з тестом у напруженій обстановці зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), почніть готуватись до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, вам підкаже цей матеріал.

Тренуйся. Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше опублікованих тестів - просто заради тренування, наприклад, проходити тести ЗНО онлайн. Не можна навчитись добре виконувати тести, не тренуючись на них самих, підмінюючи цю практику іншими видами контролю й самоконтролю. Ці тренування не тільки знайомлять з типовими конструкціями тестових завдань, а й дають вам інший досвід - самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.

Поспішай. Тренуйтеся із секундоміром у руках. Порівнюйте час, необхідний для виконання тестів зовнішнього оцінювання. Обмежуйте його. Без подібних обмежень, що змушують працювати в максимально швидкому темпі, без імітації змагальної ситуації, неможливо змоделювати той стрес (напругу), що викликає будь-яке тестування.

Випробовуй. У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробовувати. Її можна освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.

Пропускай. Треба навчатися пропускати важкі чи незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тесті завжди знайдуться такі завдання, з якими ви обов'язково впораєтесь. Просто нерозумно не дібрати балів тільки тому, що ви не добрались до «своїх» завдань, а застрягли на тих, навчальний матеріал яких вам невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких запитань, то не варто пропускати всі перші завдання.

Вгадуй. Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.

Виключай. Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє концентрувати увагу всього на одній-двох відповідях (а це легше), а не відразу на п'ятьох-сімох (що набагато складніше).

Скорочуй вибір. Якщо кілька відповідей (1-2) із чотирьох чи п'яти варіантів здаються вам зовсім невідповідними, а інші такими, що підходять з рівною ймовірністю, то в цьому випадку правильніше буде не пропускати це завдання, а намагатись вибрати відповідь з інших просто навмання. Шляхом такої тактики ви отримаєте більше балів. Це - теорія ймовірності. Адже «негативне знання» (про те, яка відповідь точно не підходить) - це теж знання, і нерозумно відмовлятись від його використання.

Думай тільки про поточне завдання. Коли ви бачите завдання (запитання), забувайте все, що було в попередньому: як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному (уже вирішеному вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватись і правильно вирішити інше завдання. Ця установка дає безцінний психологічний ефект - забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилось вам «не по зубах»). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати бали.

Читай завдання до кінця. Поспіх не повинен призводити до того, що ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» й добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших запитаннях.

Не засмучуйся. У будь-якому професійно підготовленому тесті є завдання, з якими ви просто не зможете впоратись. Більше того, усі 100 % завдань зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу розхлюпувати емоційну енергію на передчасну досаду. Навіть якщо вам здається, що ви допустили занадто помилок і просто завалили тест, пам'ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні ваших результатів з іншими може з'ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний. Ця установка особливо знадобиться «круглим відмінникам», які звикли при звичайних методах контролю домагатись максимального результату. Якщо ви хочете стати класним «тестовим бійцем», навчайтесь не тільки наносити удари, а й «тримати» їх (якщо висловлюватись термінами боксу). Треба категорично відмовитись від «комплексу відмінника», який не звик непохитно переносити окремі локальні невдачі.

Заплануй два кола. Сплануйте середній час на кожне завдання таким чином, щоб за дві третини (максимум три чверті) тестування пройти всі завдання «за першим колом». Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких для вас («своїх») завданнях, а потім зможете подумати й добрати щось на важких, які вам спочатку довелось пропустити.


ЗНО з української мови і літератури: особливості тесту 2017 року

Тест ЗНО з української мови і літератури 2017 року складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю.

Тест ЗНО з української мови і літератури містить 58 завдань, на виконання яких буде відведено 180 хвилин.

 

Увага! Результат виконання частини завдань цього тесту, що мають відношення до мовних завдань (завдання №1-33 та №58), будуть зараховані як державна підсумкова атестація з української мови. Результат виконання всіх завдань тесту з української мови та літератури буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України. Читати далі...